سخنرانی رئیس کرسی در سمینار آموزشی فناوری، اخلاق و آینده نظام سلامت در ساری

رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران، پروفسور علی اکبر جلالی در سمینار آموزشی با عنوان فناوری، اخلاق و آینده نظام سلامت سخنرانی کرد. این سمینار در تاریخ 17 بهمن 1397 و به همت سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ساری برگزار شد.
متن کامل سخنرانی متعاقبا در همین سایت بارگزاری خواهد شد.

سمینار آموزشی

عنوان: فناوری، اخلاق و آینده نظام سلامت

سخنران: پروفسور علی‏ اکبر جلالی

زمان: سه شنبه 17 بهمن ماه 1397 از ساعت 10 تا 12

مکان: ساری سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی

چکیده سمینار:

تحولات حاصل از فناوری‏های نوین در 20 سال آینده به اندازه 300 سال قبل از آن خواهد بود. به دلیل سرعت فوق تصور گسترش فناوری‏های نوین و تاثیر بسیار زیاد آن در همه ابعاد زندگی انسانها در سطوح مختلف، سیستم‏های آموزش و یادگیری بسیار متاثر از آن بوده و موجب نگرانی کشورهایی شده است که هنوز با روش‏های سنتی اداره می‏شوند. با نگاهی به تاریخچه تحولات حاصل از گسترش فناوری‏های نوین، اینترنت و شبکه‏های اجتماعی در فضای مجازی به راحتی می‏توان شاهد تحولات فوق‏العاده‏ای در آینده نظام آموزش و یادگیری در همه کشورهای جهان بود.

در این سمینار با در نظر گرفتن وضعیت فعلی آموزش و یادگیری در ایران، جدیدترین تحولات حاصل از فناوریهای نوین و روند گسترش آن مورد توجه قرار خواهد گرفت. در ادامه با بررسی بعضی از تجربیات موفق، به راهکارهایی برای برونرفت از وضعیت موجود و هم راستا شدن با مسیری که نیاز امروز و فردای کشور از یک نظام آموزش و یادگیری کارآمد است پرداخته می‏شود.

درباره سخنران:

پرفسور علی‏ اکبر جلالی، استاد تمام دانشگاه علم و صنعت ایران و استاد پاره وقت دانشگاه ویرجینیای غربی است و سال گذشته به عنوان استاد میهمان در دانشگاه مریلند به تحقیق و تدریس درس اینترنت اشیاء مشغول بوده است. دکتر جلالی بیش از 20 سال است که در حوزه فناوری اطلاعات کشور فعال بوده و مولف و مترجم 54 کتاب، چند صد مقاله و مجری ده‏ها پروژه کاربردی واز جمله پروژه سند راهبردی توسعه فناوری اطلاعات در استان مازندران بوده است. ایشان در نظام آموزش کشور فعال بوده و مجری پروژه بیش از 2500 مدرسه هوشمند شهر تهران بوده و سابقه عضویت در شورای آموزشی و کمیته اقتصاد شورای عالی آموزش و پرورش کشور را دارد. ایشان با انجام بیش از 2500 سخنرانی علمی در کنفرانسها و همایش‏های ملی و بین‏المللی، برنامه رادیو و تلویزیونی یکی از مروجین مباحث علمی و فرهنگی حوزه فناوری اطلاعات در کشور بوده و هم اکنون رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران می‏باشد که به دنبال گسترش یادگیری الکترونیکی به سطوح مختلف جامعه شامل: کشاورزان، دامدران، کسبه خرد وکلان، آموزش‏های شهروندان (از جمله آموزش‏های مرتبط با حوزه سلامت)، و سایر آموزش‏های منجر به ارتقاء دانایی شهروندان می‏باشد.