سخنرانی رئیس کرسی در سمینار آموزشی جایگاه آموزش و پرورش در دنیای دیجیتالی فردا

رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران، پروفسور علی اکبر جلالی در دو نوبت سمینار آموزشی با عنوان جایگاه آموزش و پرورش در دنیای دیجیتالی فردا سخنرانی خواهند کرد. این سمینار در تاریخ 7 بهمن 1397 و به همت سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار میشود.
متن کامل سخنرانی متعاقبا در همین سایت بارگزاری خواهد شد.

سمینار آموزشی (2 نوبت)

عنوان: جایگاه آموزش و پرورش در دنیای دیجیتالی فردا

سخنران: پروفسور علی‏ اکبر جلالی

زمان: دوشنبه 7 بهمن ماه 1397 از ساعت 9 تا 11 و 14 تا 16

مکان: اصفهان – سازمان آموزش و پرورش استان

چکیده سمینار:

تحولات حاصل از فناوری‏های نوین در 20 سال آینده به اندازه 300 سال قبل از آن خواهد بود. به دلیل سرعت فوق تصور گسترش فناوری‏های نوین و تاثیر بسیار زیاد آن در همه ابعاد زندگی انسانها، در سطوح مختلف سیستم‏های آموزشی نیز این تاثیر چشمگیر یوده و موجب نگرانی شده است. با نگاهی به تاریخچه تحولات حاصل از گسترش فناوری‏های نوین، اینترنت و شبکه‏های اجتماعی در فضای مجازی به راحتی می‏توان شاهد تحولات فوق‏العاده‏ای در آینده آموزش و پرورش در همه کشورهای جهان بود.

در این سمینار با در نظر گرفتن وضعیت فعلی آموزش و پرورش در ایران و نشان دادن جدیدترین تحولات حاصل از فناوریهای نوین حوزه آموزشی در جهان، به راهکارهایی برای برونرفت از وضعیت موجود و هم راستا شدن با مسیری که نیاز امروز و فردای کشور از یک نظام آموزشی کارآمد است پرداخته می‏شود.

درباره سخنران:

پرفسور علی‏اکبر جلالی، استاد تمام دانشگاه علم و صنعت ایران و استاد پاره وقت دانشگاه ویرجینیای غربی است و سال گذشته به عنوان استاد میهمان در دانشگاه مریلند به تحقیق و تدریس درس اینترنت اشیاء مشغول بوده است. دکتر جلالی بیش از 20 سال است که با وزارت آموزش و پرورش کشور همکاری نزدیک داشته و نویسنده اولین سند راهبردی توسعه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش و همکار پروژه بیش از 2500 مدرسه هوشمند سازمان آموزش و پرورش شهر تهران بوده و سابقه عضویت در شورای آموزشی و کمیته اقتصاد شورای عالی آموزش و پرورش کشور را دارد. ایشان با انجام بیش از 2500 سخنرانی علمی در کنفرانسها و همایش‏های ملی و بین‏المللی، برنامه رادیو و تلویزیونی یکی از مروجین مباحث علمی و فرهنگی حوزه فناوری اطلاعات در کشور بوده و ده‏ها پروژه تحقیقاتی را در کشور به انجام رسانده است.