سلسله نشستهای روز ملی ارتباطات و روابطعمومی
سلسله نشستهای روز ملی ارتباطات و روابطعمومی
فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در روابطعمومی: ابزارها و تاکتیکهای نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابطعمومی، انجمن متخصصان روابطعمومی ایران و مؤسسه کارگزار روابطعمومی سلسله نشستهایی با عنوان “فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در روابطعمومی: ابزارها و تاکتیکهای نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر” برگزار میکنند.
تاریخ و زمان: چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403، ساعت 21 (آنلاین)
نحوه ثبت نام:
برای ثبت نام در این نشست، به وب سایت AZARPR.COM/WEBINAR مراجعه کنید. همچنین، میتوانید با شماره تلفنهای 66943670 – 66570194 (021) تماس بگیرید.
نقش هوش مصنوعی در ارتقای اثربخشی ارتباطات در روابطعمومی
The role of artificial intelligence in improving the effectiveness of communication in public relations
پروفسور علی اکبر جلالی – رئیس کرسی یونسکو در آموزش و یادگیری الکترونیکی
نقش فناوریهای نوظهور و هوش مصنوعی در بهبود اثربخشی ارتباطات به نحوه استفاده از این فناوریها برای تقویت جنبههای مختلف فرآیندهای ارتباطی اشاره دارد. به عنوان مثال فناوری اینترنت اشیا، هم ارتباط انسان به انسان و هم تعامل انسان با اشیا و حتی حیوانات را در بر می گیرد. در این مثال نحوه کمک هوش مصنوعی به اثربخشی ارتباطات بین انسان و اشیا باید توجه ویژه ای داشت تا بتوان آنرا در فضای مجازی سه بعدی حاصل از متاورس مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. در چنین فضایی پردازش زبان طبیعی،NLP، الگوریتمهای مبتنی بر هوش مصنوعی، اشیا را قادر میسازد تا زبان انسان را درک، تفسیر و تولید کند. این قابلیت تعامل بهتر بین انسان ها و اشیا را از طریق چت باتها، دستیاران مجازی و سیستم های پاسخ خودکار تسهیل میکند تا بتوان تصمیمات مدیریت بهتری گرفت و ارتباطات را به نحوه دلخواه وموثرتری گسترش داد. در چنین شرایطی که هوش مصنوعی میتواند متن و گفتار را بین زبان انسانها و اشیا را به طور دقیق و سریع ترجمه کند را باید به دقت در نظر داشت و برای چنین فرصتی آمادگی لازم را پیدا کرد.
روابط عمومی های عصر حاضر جهت بهره مندی از فناوریهای نوظهور و به ویژه هوش مصنوعی باید بپذیرند که وارد فضای جدید ترکیبی فیزیکی-مجازی شده ایم، این فضا بسیار متفاوت تر از فضای سنتی گذشته است که سالیان زیادی با آن زندگی کرده ایم. اگر مواردی مانند جایگاه احساسات را یک عمل مهم برای اثربخشی ارتباطات با مخاطبین در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد در چنین وضعیتی الگوریتمهای هوش مصنوعی میتوانند متن یا گفتار را برای تعیین احساسات یا لحن احساسی تجزیه و تحلیل کنند و به روابط عمومیها این امکان را بدهند که بازخورد مشتریان و احساسات رسانههای اجتماعی را به طور موثرتری بسنجند و عکس العمل مناسب داشته باشند.
فناوریهای نوظهور با استفاده از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی که همراه خود دارند میتوانند برای هر کارگزار روابط عمومی نسبت به جایگاه سازمانی که برایش تعریف شده است موقعیت شخصی سازی ارتباطات ایجاد کند. شخصیسازی ارتباطات، مانند تنظیم کردن پیامهای بازاریابی، توصیهها یا محتوا را بر اساس ترجیحات و رفتارهای فردی مخاطب یا مخاطبین، تجزیه و تحلیل کند. کارگزار میتواند با فناوریهای تشخیص و سنتز گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی در فضای متاورس، تعاملات طبیعی و یکپارچهتری با مخاطب یا مخاطبین داشته باشد و این موضوع در بستر ارتباطات موثر بوجود خواهد آمد.
بطور کلی، فناوریهای نوظهور و هوش مصنوعی نقش مهمی در تولید محتوی، گردش کار حرفه ای، خودکارسازی، توسعه منابع انسانی، تصمیمات درست با تجزیه و تحلیل پیشرفته از میان حجم انبوه داده، افزایش کارایی، دقت و شخصیسازی ارتباطات در حوزههای مختلف ایفا کنند که سبب اثربخشی موثرتر ارتباطات در روابط عمومی ها خواهد شد و به تعامل، همکاری و تفاهم بهتر افرد در یک سازمان کمک خواهد کرد.