جهان تا سی سال آینده به اندازه سیصد سال قبل از آن تغییر خواهد کرد

Report, UNIVERSITY IN METAVERSE Seminar
سمینار دانشگاه در متاورس

سمینار “دانشگاه در متاورس” با حضور جمعی از علاقمندان

به صورت حضوری و آنلاین همزمان

در تاریخ دوم تیر ماه 1403 برگزار شد.

آقای دکتر علی اکبر جلالی، رییس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی، با بیان توضیحاتی در باب اهمیت پرداختن به متاورس در دنیای امروز، فایده آن را برای آموزش از راه دور تشریح کرد.

ایشان گفت: ” جهان تا سی سال آینده به اندازه سیصد سال قبل از آن تغییر خواهد کرد. رصد فعالیت های شرکت های بزرگ دنیا در حوزه های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و متاورس و ارتباطات و امنیت بیانگر این تغییرات است. دنیا را در آینده بر مبنای همین محورها خواهیم دید. به همین دلیل دانشگاه ها را باید بر اساس این فضای جدید آماده کنیم. در این سمینار سناریوی همین فضای جدید مطرح خواهد شد که بخش مهم آن انتقال از یک فضای دو بعدی به یک فضای سه بعدی است، به خصوص برای دانشگاه هایی که آنلاین و از راه دور هستند.”

آقای دکتر جلالی با اشاره به محبوبیت متاورس در آموزش ادامه داد : “به دلیل دسترسی و انعطاف پذیری آموزش آنلاین، متاورس در حال ایجاد تحول در آموزش شده و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از انجا که متاورس فاصله بین تئوری و عمل را بسیار کم میکند میتواند اینده آموزش و یادگیری را تغییر دهد. از جمله مباحث جالب در این باره بحث آموزش فردی است. به این معنا که با استفاده از هوش مصنوعی به هر فرد (دانش آموز/دانش جو) بر اساس توانمندی ها و نیاز های  او آموزش داده شود تا در نهایت نیروی متخصص و مورد نیاز جامعه به بهترین شکل تربیت شود.”

در پایان سمینار سوالات برخی از حضار و تعدادی از شرکت کنندگان آنلاین توسط ایشان پاسخ داده شد.

لازم به ذکر است که به زودی فیلم و مطالب ارائه شده توسط رییس کرسی در این سمینار، از طریق وبسایت و کانال آپارات کرسی دراختیار علاقه مندان قرار میگیرد.

Report, UNIVERSITY IN METAVERSE Seminar
Report, UNIVERSITY IN METAVERSE Seminar