سلسله نشست‌های روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی

سخنرانی رییس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در سلسله نشست‌های روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
سخنرانی رییس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در سلسله نشست‌های روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی

سلسله نشست‌های روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
 به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران و مؤسسه کارگزار روابط‌عمومی سلسله نشست‌هایی با عنوان “فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر” برگزار می‌کنند.
تاریخ و زمان: چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403، ساعت 21 (آنلاین)
نحوه ثبت نام:
برای ثبت نام در این نشست، به وب سایت AZARPR.COM/WEBINAR مراجعه کنید. همچنین، می‌توانید با شماره تلفن‌های 66943670 – 66570194 (021) تماس بگیرید.
ثبت‌نام در این وبینار تا ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه امکان‌پذیر است.

مخاطبان این وبینار:

  •  مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی
  • فعالان رسانه و خبرنگاران
  •  دانشجویان رشته‌های علوم ارتباطات و روابط‌عمومی
  •  سایر علاقمندان

توجه:

گواهی‌نامه صرفاً به همکارانی تعلق می‌گیرد که در کل برنامه حضور داشته باشند.

🔶 برای اطلاعات بیشتر:

وب‌سایت انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران: https://iaprs.ir/

وب‌سایت مؤسسه کارگزار روابط‌عمومی: https://kpri.ir/

🔶 کانال تلگرام شارا:

برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به این وبینار، به کانال تلگرام شارا به نشانی: https://telegram.me/sharaPR بپیوندید.

نقش هوش مصنوعی در ارتقای اثربخشی ارتباطات در روابط‌عمومی
The role of artificial intelligence in improving the effectiveness of communication in public relations
پروفسور علی ‏اکبر جلالی – رئیس کرسی یونسکو در آموزش و یادگیری الکترونیکی

نقش فناوری‏های نوظهور و هوش مصنوعی در بهبود اثربخشی ارتباطات به نحوه استفاده از این فناوری‏ها برای تقویت جنبه‌های مختلف فرآیندهای ارتباطی اشاره دارد. به عنوان مثال فناوری اینترنت اشیا، هم ارتباط انسان به انسان و هم تعامل انسان با اشیا و حتی حیوانات را در بر می گیرد. در این مثال نحوه کمک هوش مصنوعی به اثربخشی ارتباطات بین انسان و اشیا باید توجه ویژه ای داشت تا بتوان آنرا در فضای مجازی سه بعدی حاصل از متاورس مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. در چنین فضایی پردازش زبان طبیعی،NLP، الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، اشیا را قادر می‌سازد تا زبان انسان را درک، تفسیر و تولید کند. این قابلیت تعامل بهتر بین انسان ها و اشیا را از طریق چت بات‏ها، دستیاران مجازی و سیستم های پاسخ خودکار تسهیل می‏کند تا بتوان تصمیمات مدیریت بهتری گرفت و ارتباطات را به نحوه دلخواه وموثرتری گسترش داد. در چنین شرایطی که هوش مصنوعی می‌تواند متن و گفتار را بین زبان‌ انسانها و اشیا را به طور دقیق و سریع ترجمه کند را باید به دقت در نظر داشت و برای چنین فرصتی آمادگی لازم را پیدا کرد.
روابط عمومی ‏های عصر حاضر جهت بهره ‏مندی از فناوری‏های نوظهور و به ویژه هوش مصنوعی باید بپذیرند که وارد فضای جدید ترکیبی فیزیکی-مجازی شده ‏ایم، این فضا بسیار متفاوت‏ تر از فضای سنتی گذشته است که سالیان زیادی با آن زندگی کرده ‏ایم. اگر مواردی مانند جایگاه احساسات را یک عمل مهم برای اثربخشی ارتباطات با مخاطبین در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد در چنین وضعیتی الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند متن یا گفتار را برای تعیین احساسات یا لحن احساسی تجزیه و تحلیل کنند و به روابط عمومی‌ها این امکان را بدهند که بازخورد مشتریان و احساسات رسانه‌های اجتماعی را به طور موثرتری بسنجند و عکس‏ العمل مناسب داشته باشند.
فناوری‏های نوظهور با استفاده از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی که همراه خود دارند می‏توانند برای هر کارگزار روابط عمومی نسبت به جایگاه سازمانی که برایش تعریف شده است موقعیت شخصی سازی ارتباطات ایجاد کند. شخصی‌سازی ارتباطات، مانند تنظیم کردن پیام‌های بازاریابی، توصیه‌ها یا محتوا را بر اساس ترجیحات و رفتارهای فردی مخاطب یا مخاطبین، تجزیه و تحلیل کند. کارگزار می‏تواند با فناوری‌های تشخیص و سنتز گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی در فضای متاورس، تعاملات طبیعی و یکپارچه‌تری با مخاطب یا مخاطبین داشته باشد و این موضوع در بستر ارتباطات موثر بوجود خواهد آمد.
بطور کلی، فناوری‏های نوظهور و هوش مصنوعی نقش مهمی در تولید محتوی، گردش کار حرفه ‏ای، خودکارسازی، توسعه منابع انسانی، تصمیمات درست‏ با تجزیه و تحلیل پیشرفته از میان حجم انبوه داده، افزایش کارایی، دقت و شخصی‌سازی ارتباطات در حوزه‌های مختلف ایفا کنند که سبب اثربخشی موثرتر ارتباطات در روابط عمومی‏ ها خواهد شد و به تعامل، همکاری و تفاهم بهتر افرد در یک سازمان کمک خواهد کرد.