سخنرانی رئیس کرسی در همایش مدیریت شهری و روستایی

رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران، پروفسور علی اکبر جلالی در همایش مدیریت شهری و روستایی سخنرانی خواهد کرد. این همایش در تاریخ 1 اسفند 1397 و به همت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بندرعباس برگزار می شود.
متن کامل سخنرانی متعاقبا در همین سایت بارگزاری خواهد شد.

سخنرانی علمی در همایش مدیریت شهری و روستایی

عنوان: شهر هوشمند، شهر ایده‏‏آل آینده

سخنران: پروفسور علی‏اکبر جلالی

زمان: اول اسفندماه 1397

مکان: بندرعباس – سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏های کشور

چکیده سمینار:

یک شهر هوشمند سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی وفناوری اطلاعات و ارتباطات را به هم متصل می‏کند،زیرساخت مناسب را برای رسیدگی به مسائل عمومی، دستیابی به یک توسعهپایدار و افزایش کیفیت زندگی شهروندان بوجود می‏آورد.

تاثیر خیره کننده اینترنت، فناوری‏ اطلاعات و کاربردهای آن در همه ابعاد زندگی انسانها و از جمله در سیستم‏های مدیریت شهری و روستایی به مرحله‏ای از بلوغ رسیده است که امروزه در غالب شهر هوشمند، بر بستر اینترنت اشیاء، با سرعت در حال گسترش کمی و کیفی است. با توجه به اینکه در بیست سال آینده جهان شاهد تحولی خواهد شد که بیش از تحول در سیصد سال قبل از آن خواهد بود، کم توجه‏ای یا بی‏توجه‏ای به ضرورت گسترش شهرهای هوشمند، می‏تواند مشکلاتی را برای شهروندان در آینده بوجود آورد.

به همین منظور سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏ها به دنبال طرح و بررسی اجرای پروژه‏ای تحت عنوان شهر ایده‏آل است تا گام‏های اولیه برای رسیدن به شهر هوشمند را بر دارد.

در این سخنرانی، ضمن معرفی یک شهر هوشمند ایده‏آل از ابعاد مختلف، به جدیدترین تحولات حاصل از گسترش شهرهای هوشمند در جهان پرداخته می‏شود و راهکارهایی برای رسیدن به شهر ایده‏آل آینده ارائه خواهد شد.

درباره سخنران:

پرفسور علی‏اکبر جلالی، استاد تمام دانشگاه علم و صنعت ایران و استاد پاره وقت دانشگاه ویرجینیای غربی است و سال گذشته به عنوان استاد میهمان در دانشگاه مریلند به تحقیق و تدریس درس اینترنت اشیاء مشغول بوده است. دکتر جلالی بیش از 20 سال است که با بخش‏هایی از شهرداری‏ها ودهیاری‏ها کشور همکاری پژوهشی داشته و پروژه‏های مختلفی مانند؛ اولین روستای الکترونیکی در کشور، پروژه ده‏هزار دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستای، طراحی شهر الکترونیکی کیش، سند راهبردی شهر الکترونیک مشهد و پروژه پرتال‏های شهرهای الکترونیکی کل کشور را انجام داده است. تالیف کتاب شهر الکترونیک و روستای الکترونیکی از جمله 50 کتاب تالیفی ایشان در حوزه گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور است. دکتر جلالی با انجام بیش از 2500 سخنرانی علمی در کنفرانسها و همایش‏های ملی و بین‏المللی، برنامه رادیو و تلویزیونی یکی از مروجین مباحث علمی و فرهنگی حوزه فناوری اطلاعات در کشور بوده و ده‏ها پروژه تحقیقاتی را در کشور به انجام رسانده است.