دروس ارجح از نظر دانشجویان برای فراگیری برخط و علل محبوبیت آن دروس

چرایی محبوبیت آموزش الکترونیکی تا حدود زیادی روشن است، چرا که هزاران فایده به دانشجویان رسانده که شیوه سنتی فراگیری دروس فاقد آنها بوده است.

از کوتاه کردن زمان رفت و آمد و هزینه ها گرفته تا فراگیری در فضایی راحت و دلخواه، افراد زیادی وجود دارند که تنها به دلیل انعطاف پذیری محیط مجازی، فراگیری برخط را ترجیح میدهند.

البته تمام دروس در این طرح دیجیتالی با هم برابر نیستند و برخی دروس با اقبال بیشتری از جانب دانشجویان مواجه میشوند. و از آنجا که آموزش الکترونیکی به دلیل سازگاری با اینترنت و قرارگیری دروس در فضای مجازی ماندگارتر است، امکان تحلیل و بررسی این که کدام دروس محبوب ترند و نیز دلایل آن را برای ارائه دهندگان دوره های آموزشی ساده تر میکند. پس، در اینجا به معرفی ده درس برتری که دانشجویان ترجیح به فراگیری برخط آنها دارند میپردازیم.

  1. تدریس مربوط به پیش از دبستان، دبستان و دبیرستان

دروس مربوط به پرورش کودکان: دروس تعلیمی پیش از دبستان، دبستان و دبیرستان نسبتا محبوب هستند و آن طور که دانشگاه های از راه دور در استرالیا نشان میدهند، دانش آموزان بالای 13 سال برای تجربه یک شغل و رسیدن به دستاوردهای شخصی، و نه برای منافع مادی معمول، به سمت آنها گرایش دارند.

اکثر ارائه دهندگان دوره های آموزشی این امکان را برای دانشجویان فراهم میکنند تا بدون قدم گذاشتن در دانشگاه تمامی قسمت های تکالیف عملی خود را به طور کامل انجام دهند، و با ارائه انبوهی از روش ها به دانشجویان، آنها میتوانند تبدیل به اساتید سنتی یا آنلاین شوند، و توانایی این را داشته باشند که در دروس آموزشی خود موضوعاتی را انتخاب کنند که به آن علاقه دارند.

  1.  خدمات اجتماعی و مشاوره

با توجه به جمعیت در حال رشد و بالا رفتن سن استرالیایی ها، به سادگی میتوان دریافت که چرا این درس در میان دروسی است که دانشجویان علاقه مند به فراگیری برخط آن هستند. رشته خدمات اجتماعی و مشاوره ای آنلاین دامنه متنوعی از مسیرهای مختلف شغلی از جمله حمایت از کودکان، رفاه خانواده، خدمات معلولین، و خدمات سلامت را به روی دانشجویان می گشاید. اکثر دانشجویان با هدف ایجاد تغییر در زندگی دیگران جذب این رشته میشوند و اغلب به گذراندن دوره لیسانس مددکاری اجتماعی گرایش پیدا میکنند.

  1.  فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات بخش به سرعت در حال رشد دروس آنلاین است و توسط بسیاری از ارائه دهندگان دوره های درسی آنلاین امروزی عرضه میشود و در آینده ای نزدیک محبوب تر نیز خواهد شد، به طوریکه دبستان ها و دبیرستان ها برنامه نویسی و مدیریت محتوا را در برنامه اموزشی خود گنجانده اند. اغلب دانش آموزان به دلیل منافع آن برای آینده شغلی شان، جذب این درس میشوند.

محیط های کاری ماشینی تر شده و وابستگی زیادی به فناوری پیدا کرده اند و آنها که توانایی مدیریت فناوری را دارند، در قیاس با همکاران نا آشنای خود با فناوری، به عنوان افرادی لایق،کاردان، و دانای فناوری شناخته میشوند که در این عصر دیجیتال رقابتی، مزیتی گران بها شمرده میشود.

  1.  بازاریابی دیجیتال

درک بازاریابی دیجیتال و پیامد های آن در ارتباط با شبکه های اجتماعی و رسانه های آنها در زمانی که برنامه های بازاریابی دیجیتال در حال توسعه هستند، اغلب بازاریابان این حوزه را به تب و تاب می اندازد.

سامانتا، یک بازاریاب دیجیتال باتجربه از سئوبریسبان، میگوید بازاریابی دیجیتال همانند اینترنت دائمأ در حال تکامل یافتن است: [بازاریابی دیجیتال] در کنار رسانه ها رشد میکند، در موقعیت های شغلی مختلف بیشتر نمود پیدا می کند و نیاز به متخصصان آموزش دیده این حوزه بیشتر میشود؛ و همه اینها دانشجویان را به سمت فراگیری بازاریابی دیجیتال برای یافتن شغل سوق میدهد.

  1. عکاسی

بسیاری از دانشجویان به عکاسی و جنبه های تکنیکی آن علاقه دارند. به دلیل ارتباط تنگاتنگ با رشته های فوتوژورنالیسم (روزنامه نگاری مصور) و هنر، دانشجویانی که به دنبال افزودن دانش خود در رابطه با کادر بندی، ترکیب بندی، نورپردازی و فوکوس هستند، به طور طبیعی مجذوب دوره های عکاسی آنلاین میشوند که اغلب منجر به تکمیل مهارت های آنان در سایر حرفه هایشان نیز میشود.

کیل که یک عکاس حرفه ای مجالس است میگوید عکس ها به راحتی برای امتیاز دهی در فضای مجازی بارگزاری میشوند و توضیحات تخصصی در مورد چگونگی بهتر عکاسی کردن، از طریق تصاویر و ویدئوهای آموزشی به نمایش گذاشته میشود و دانشجویان می توانند بارها و بارها آن ها را مشاهده کنند. دانشجویان آگاهانه و هدفمند شات های خود را کنار هم قرار میدهند و یاد میگیرند که چگونه با عکس هایشان یک داستان روایت کنند.

  1.  روانشناسی

یک دوره آموزشی آنلاین روانشناسی می تواند دانشجو را به مهارت هایی در تفکر نقادانه و فهم اصول اساسی علم روانشناسی مجهز کند. همچنین، روانشناسی اغلب به عنوان تخصصی کارآمد و جامع برای استخدام در حوزه های حقوقی، خدمات اجتماعی، آموزش، بازرگانی و بسیاری رشته های دیگرکه مستلزم ارتباطات و مشی ادراکی است، دیده میشود. گرچه بعضی اوقات موضوعات مورد تدریس آزاردهنده اند اما علائق شخصی نسبت به شناخت رفتارهای دیگران بسیاری از افراد را به گذراندن دوره آموزشیآنلاین روانشناسی ترغیب میکند.

  1.  ارتباطات

ارتباطات در هسته مرکزی دنیای جهانی شده جا دارد و بخشی از هر جنبه زندگی ماست. دروس آنلاین ارتباطات، مانند دوره آموزشی هنر، منعطف بوده و تنها به یک کامپیوتر و امکان دسترسی به اینترنت نیاز دارد و به دانشجویان فرصت میدهد که بتوانند در حوزه های روزنامه نگاری، روابط عمومی، تبلیغات و بسیاری رشته های دیگر مشغول به کار شوند.

  1. جرم شناسی

با این که تعداد کمی از دانشجویان جرم شناس میشوند اما یک دوره آموزشی جرم شناسی آنلاین می تواند منجر به اشتغال در رشته های متعدد مانند مددکاری شود.

از آنجاکه این دوره به طور گسترده در دسترس است، دانشجویان در انتخاب اینکه مایلند از چه کسی، با الگوهای یادگیری رایج درک رفتارهای فردی/گروهی که تبدیل به اعمال مجرمانه میشوند و اثرات آنها و سایر عوامل موثر، بیاموزند با گرینه های متعددی مواجهند.

  1. حسابداری

شرکت دردوره آموزشی حسابداری می تواند برای کسانی که به دنبال ارتقا شغل خود در زمینه های مالی و تجاری هستند؛ اقدامی سودمند باشد. با توجه به وجود فرصت های شغلی بیشتر برای افراد واجد شرایط و شایسته در حسابداری و نیز برای متخصصان امور مالی، کسانی که در تجارت تبحر دارند بر گذراندن دوره آموزشی حسابداری به منظور تقویت امور تجاری خود هدف گذاری می کنند.

  1.  هنر

دانشجویان هنر در قیاس با دیگران گزینه های لذت بخش تری دارند. یک دوره آموزشی هنری این امکان را به دانشجویان می دهد تا توانایی های خود را در زمینه های تفکر نقادانه، ارتباطات و سایر مهارت های قابل انعطاف توسعه دهند که حتی می تواند به جرم شناسی و علوم اجتماعی ضمیمه شود. از آنجا که این دوره توسط بسیاری از ارائه دهندگان خدمات آموزشی آنلاین اجرا می شود، عده ای از ارائه دهندگان رشته های مختلفی را ارائه می دهند که برخی از انها به طور کامل با یک دوره تحصیلی آنلاین هنر مرتبط نیستند و همین امر آن را تبدیل به انعطاف پذیرترین مدرک تحصیلی این لیست کرده است.

مترجم: سمانه امیرنکویی

لینک منبع:          
https://elearningindustry.com/10-courses-students-prefer-to-study-online