دومین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی

elearningaward-logo
163logo

معرفی جایزه

دومین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی با تمرکز بر فناوریهای نوین در حوزه آموزش الکترونیکی در اسفندماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
این جایزه نیز مانند دوره اول، در سه محور فرد، سازمان و دستاورد تاثیرگذار طرح ریزی شده و بدنبال دستیابی به اهداف زیر است:
• شناسایی و معرفی پیشگامان در استفاده از فناوری‌های نوین در يادگيري الکترونیکی
• فراهم کردن فضایی برای تعامل و بهره مندی عمومی از بهترین و روزآمدترین تجارب در حوزه یادگیری الکترونیکی
• فرهنگ سازی در زمینه آموزش و یادگیری الکترونیکی و استفاده از فناوری‌های نوین در این حوزه.

بروشور جایزه ملی ( روی بروشور کلیک کنید )

فرم ثبت نام در دومین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی ویژه سازمان ها

فرم ثبت نام در دومین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی ویژه افراد

فرم ثبت نام در دومین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی ویژه دستاوردها

موضوع تاریخ
فراخوان ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
ثبت نام، تکمیل و ارسال اظهارنامه ۱۵ مهر تا ۱۵ آذر ۱۴۰۳
ارزیابی اظهارنامه و بازدید از سازمان ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان ۹ اسفند ۱۴۰۳

پیام رئیس کرسی یونسکو در آموزش و یادگیری الکترونیکی به مناسبت دومین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی

دومین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی با هدف تشویق فعالین حوزه فناوری‌های نوظهور در آموزش، ترویج فرهنگ نوآوری، افزایش آگاهی عمومی، تشویق به همکاری و اشتراک‌گذاری تجربیات، و تسریع تحول در سیستم آموزشی به‌ویژه در مناطق دورافتاده و کمتر توسعه‌یافته برای کاهش فاصله آموزشی در روز 9 اسفند 1403 برگزار می‌شود.
کرسی یونسکو در تلاش است تا با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، متاورس و اینترنت اشیا، به ویژه در آموزش از راه دور، دسترسی برابر به آموزش، شخصی‌سازی یادگیری، بهبود کیفیت آموزش و افزایش مشارکت را فراهم کند.
سیستم‌های آموزشی کنونی ریشه در انقلاب صنعتی اول (1760) دارند که بر اساس نیازهای آن دوران شکل گرفتند. در انقلاب صنعتی دوم (1870-1914) با ورود الکتریسیته و فناوری‌های خودکار، آموزش عالی گسترش یافت. با آغاز عصر دیجیتال (1960)، ورود فناوری اطلاعات و اینترنت تحولات شگرفی در جهان و نظام آموزش ایجاد کرد. اکنون در عصر انقلاب صنعتی چهارم (از 2010) با ظهور فناوری‌هایی نظیر پرینتر سه‌بعدی، اینترنت اشیا، نانو و بیوفناوری، هوش مصنوعی و متاورس، شاهد تحول بنیادی در نظام آموزش عالی هستیم.
در این دوران که سرعت تغییرات به‌طور نمایی افزایش یافته است، آینده آموزش عالی نامشخص و نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد، هرچند امیدهایی نیز برای بهبود آن وجود دارد. سه فناوری اصلی این عصر یعنی هوش مصنوعی مولد، متاورس و اینترنت اشیا، فرصت‌ها و تهدیدهای مهمی برای آموزش عالی ایجاد می‌کنند که نیاز به توجه جدی دارند. پیش‌بینی‌ها نیز ورود هوش مصنوعی فوق هوشمند را نشان می‌دهند که مبنای انقلاب صنعتی پنجم خواهد بود و نقش انسان در تصمیم‌گیری‌ها را به‌شدت محدود خواهد کرد.
با درک این چالش‌ها، کرسی یونسکو با همکاری دانشگاه مهر البرز و دانشگاه خاتم و با پشتیبانی نهادهای دیگر، دومین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی را برگزار می‌کند تا به آگاهی‌بخشی و تحول نظام آموزشی کمک کند.
اولین جایزه در سال 1397 برگزار شد و دومین دوره نیز در سه محور فرد، سازمان و دستاورد برگزار خواهد شد. امیدواریم این اقدام گامی باشد برای کاهش فاصله آموزشی و گسترش آموزش باکیفیت، به‌ویژه در مناطق محروم.
رئیس کرسی یونسکو در آموزش و یادگیری الکترونیکی – علی‌اکبر جلالی

هزینه ثبت نام

محور هزینه
فرد  ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال
دستاورد ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال
سازمان بنگاههای کوچک (تا ۱۰۰ نفر)                            ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
بنگاههای متوسط (۱۰۰-۳۰۰)                         ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
بنگاههای بزرگ (۳۰۰ نفر به بالا)                    ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

خاطرات اولین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی