کارگاه آموزشی یونسکو در مجتمع رعد برگزار شد

کارگاه استفاده خلاقانه از ICT برای توان¬‌‌یابان با تکیه بر منابع آموزشی باز به همت دفتر منطقه‌¬ای یونسکو در تهران و مشارکت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد، و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار شد.

به گزارش روابط¬‌عمومی مجتمع رعد، در آیین آغازین این مراسم مهندس احمد میرزاخانی عضو هیأت امنا مجتمع رعد و رئیس هیأت رئیسه مرکز علمی کاربردی رعد طی سخنانی به ضرورت بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت و توجه به ابعاد اجتماعی این گروه از شهروندان پرداخت و افزود: مجتمع رعد در طول سال‌¬های خدمت‌¬رسانی همواره تلاش کرده ضمن تعامل با جامعه توان¬‌یابان به نیازهای آموزشی و اجتماعی این عزیزان پاسخی درخور و مناسب بدهد. ازاین¬رو با ارائه دوره‌¬های آموزشی متناسب با نیاز جامعه، آموزش فنون کامپیوتر، تأسیس دانشگاه علمی کاربردی برای توان¬‌یابان و … در این مسیر گام برداشته است.

میرزاخانی با تأکید بر ارتباطات با جوامع بین‌¬المللی، همکاری سازمان‌¬های مردم¬‌نهاد حوزه توان¬یابان ایرانی با سازمان‌¬های علمی، فرهنگی را مؤثر خواند و افزود: برای ایجاد توانمندی عزیزان توان‌¬یاب چاره¬ای جز تعامل با مجامع فرهنگی نداریم و در این میان برنامه‌¬های مشترک فرهنگی نظیر: برگزاری این کارگاه می¬تواند کمک خوبی به توسعه این روابط فرهنگی داشته باشد.

در ادامه این مراسم دکتر مریم سلطانزاده سرپرست دفتر منطقه‌¬ای یونسکو در تهران، دکتر فرهاد اعتمادی مدیر بخش ارتباطات و اطلاعات کمیسیون ملی یونسکو، دکتر شهریار فرهمندراد رئیس واحد غرب دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران و دکتر محمد محمودی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ابعاد بین¬المللی، ملی، آموزشی و دسترس‌¬پذیری استفاده از منابع آموزشی باز اشاره کردند.

شایان ذکر است در این کارگاه آموزشی مباحثی چون مزایا و اصول استفاده از منابع آموزشی باز، دسترسی دیجیتالی و بررسی اجتماعی آن، دسترسی برای یادگیری، منابع آموزشی باز و دسترسی برای توان‌¬یابان، تولید منابع آموزشی باز برای آموزش مربیان با تمرکز بر دسترسی، اشتراک‌¬گذاری، تولید و استفاده مجدد در منابع آموزشی باز و گام¬‌های آتی برای همکاری در زمینه استفاده از منابع آموزشی باز، توسط زینب واروقلو کارشناس ارشد بخش ارتباطات و اطلاعات یونسکو و نعیما ظریف مدیرعامل و بنیانگذار گروه¬ 5، و پروفسور علیرضا درویشی مدرس دانشگاه علوم کاربردی دانشگاه زوریخ تدریس شد.

رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو نیز در این کارگاه شرکت کرد و در حاشیه آن، در چند نشست کوتاه با کارشناسان یونسکو و مسئولان مؤسسه رعد شرکت کرد