جایزه نوآوری در یادگیری دیجیتالی

جایزه نوآوری در یادگیری دیجیتالی کرسی یونسکو UNESCO CHAIR AWARD on DIGITAL LEARNING INNOVATION

رسالت اصلی کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران، گسترش بهره‏مندی از فناوری‏های نوین یادگیری الکترونیکی جهت ارتقاء توانمندی های حرفه‏ای شهروندان، ساکنین مناطق روستایی و حاشیه شهرها، و سایر افراد میان اقشار مختلف جامعه است که فرصت آموزش و یادگیری به منظور افزایش دانش شغلی و بهبود کیفیت زندگی خود با استفاده از روش‏های سنتی را ندارند. فناوری‏های نوین یادگیری الکترونیکی فرصتی را فراهم کرده است تا بتوان با هزینه کم، در حجم بالا و در هر زمان ممکن، شهروندان را با آخرین دانش روز مرتبط با نیازهای روزمره زندگی‏شان، به منظور توانمندسازی آنها آشنا کرده و علاوه بر آن شرایطی را فراهم نمود تا از وضعیت اقتصادی بهتری بهره‏مند شوند.

به همین منظور کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو طرح “جایزه نوآوری در یادگیری دیجیتالی کرسی یونسکو” را تدارک دیده است تا فرصتی برای علاقمندان توانمند در تولید محتوای دیجیتالی که با این ایده موافقند، فراهم شود تا با همکاری آنها بتوان از طریق فناوری‏های نوین آموزش و ‏ یادگیری الکترونیکی، تا حدی نیاز کشور در این زمینه را برطرف کرد.

برای شروع کار و در اولین دوره از این جایزه (که کلیه اقدامات برخط انجام خواهد شد) موضوع تفکیک پسماند (زباله) در مبدأ انتخاب شده است. علاقمندان به شرکت در این جایزه باید در موضوع تفکیک پسماند در مبدأ، محتوی دیجیتالی مناسب با مشخصاتی که در اطلاعیه جایزه آمده است تهیه نمایند و در اختیار کرسی یونسکو قرار دهند. به بهترین محتوای دیجیتالی تولیدی که توسط شهروندان ارزیابی خواهد شد لوح تقدیر و تندیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو اهدا میشود.

از آنجا که کرسی در حال تهیه سایت مناسب برای اجرای این مهم است، و از طرفی در تلاش است تا هر چه زودتر مرحله اول این جایزه را آغاز نماید، از علاقمندان تقاضا دارد پرسش‏های احتمالی خود را فعلا از طریق ایمیل info@ucet.ir با کرسی در میان بگذارند.


موضوع تولید محتوای دیجیتالی: تفکیک پسماند (زباله) در مبدأ

هدف: تولید محتوای دیجیتالی چندرسانه‏ای قابل انتشار در فضای شبکه‏های اجتماعی

مشخصات: محتوای دیجیتالی باید حدکثر 30 ثانیه باشد (کمتر هم باشد بهتر است).

کیفیت کاربردی: مفاهیم یادگیری چند ساعته را در کمتر از 30 ثانیه منتقل نماید.

بستر انتشار: اینترنت و بر روی کلیه گوش‏های همراه هوشمند

جایزه: لوح سپاس و تندیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو

زمان: شروع 1/12/1397، پایان 1/3/ 1398

نحوه ارزیابی: ارزیابی بصورت برخط و از طریق آراء شهروندان انجام خواهد شد.

مالکیت معنوی: مالکیت معنوی “برنده جایزه” متعلق به شخص برنده خواهد بود. کرسی یونسکو می‏تواند با ذکر نام فرد یا سازمان برنده جایزه از آن در امور غیر تجاری استفاده نماید.

نحوه ارسال: تولید کنندگان محتوای دیجتالی تا اطلاع بعدی و تا زمان آماده شدن سایت جایزه می‏توانند محتوای تولیدی خود را از طریق ایمیل info@ucet.ir ارسال نمایند. همچنین می توانند سوالات احتمالی خود در این خصوص را با استفاده از اطلاعات تماسی که در سایت کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو به آدرس ucet.ir موجود است مطرح و پیگیری نمایند.

دبیرخانه

جایزه نوآوری در یادگیری دیجیتال کرسی یونسکو