Menu

Event

20 دی

ده درس منتخب دانشجویان برای فراگیری برخط

این مقاله درباره ده درسی که دانشجویان ترجیح میدهند برخط بخوانند و دلایل محبوبیت این ده درس برای فراگیری برخط در میان اجتماع دانشجویان صحبت میکند.
x

دروس ارجح از نظر دانشجویان برای فراگیری برخط و علل محبوبیت آن دروس

چرایی محبوبیت آموزش الکترونیکی تا حدود زیادی روشن است، چرا که هزاران فایده به دانشجویان رسانده که شیوه سنتی فراگیری دروس فاقد آنها بوده است.

از کوتاه کردن زمان رفت و آمد و هزینه ها گرفته تا فراگیری در فضایی راحت و دلخواه، افراد زیادی وجود دارند که تنها به دلیل انعطاف پذیری محیط مجازی، فراگیری برخط را ترجیح میدهند.

البته تمام دروس در این طرح دیجیتالی با هم برابر نیستند و برخی دروس با اقبال بیشتری از جانب دانشجویان مواجه میشوند. و از آنجا که آموزش الکترونیکی به دلیل سازگاری با اینترنت و قرارگیری دروس در فضای مجازی ماندگارتر است، امکان تحلیل و بررسی این که کدام دروس محبوب ترند و نیز دلایل آن را برای ارائه دهندگان دوره های آموزشی ساده تر میکند. پس، در اینجا به معرفی ده درس برتری که دانشجویان ترجیح به فراگیری برخط آنها دارند میپردازیم.

  1. تدریس مربوط به پیش از دبستان، دبستان و دبیرستان

دروس مربوط به پرورش کودکان: دروس تعلیمی پیش از دبستان، دبستان و دبیرستان نسبتا محبوب هستند و آن طور که دانشگاه های از راه دور در استرالیا نشان میدهند، دانش آموزان بالای 13 سال برای تجربه یک شغل و رسیدن به دستاوردهای شخصی، و نه برای منافع مادی معمول، به سمت آنها گرایش دارند.

اکثر ارائه دهندگان دوره های آموزشی این امکان را برای دانشجویان فراهم میکنند تا بدون قدم گذاشتن در دانشگاه تمامی قسمت های تکالیف عملی خود را به طور کامل انجام دهند، و با ارائه انبوهی از روش ها به دانشجویان، آنها میتوانند تبدیل به اساتید سنتی یا آنلاین شوند، و توانایی این را داشته باشند که در دروس آموزشی خود موضوعاتی را انتخاب کنند که به آن علاقه دارند.

 

  1.  خدمات اجتماعی و مشاوره

با توجه به جمعیت در حال رشد و بالا رفتن سن استرالیایی ها، به سادگی میتوان دریافت که چرا این درس در میان دروسی است که دانشجویان علاقه مند به فراگیری برخط آن هستند. رشته خدمات اجتماعی و مشاوره ای آنلاین دامنه متنوعی از مسیرهای مختلف شغلی از جمله حمایت از کودکان، رفاه خانواده، خدمات معلولین، و خدمات سلامت را به روی دانشجویان می گشاید. اکثر دانشجویان با هدف ایجاد تغییر در زندگی دیگران جذب این رشته میشوند و اغلب به گذراندن دوره لیسانس مددکاری اجتماعی گرایش پیدا میکنند.

 

  1.  فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات بخش به سرعت در حال رشد دروس آنلاین است و توسط بسیاری از ارائه دهندگان دوره های درسی آنلاین امروزی عرضه میشود و در آینده ای نزدیک محبوب تر نیز خواهد شد، به طوریکه دبستان ها و دبیرستان ها برنامه نویسی و مدیریت محتوا را در برنامه اموزشی خود گنجانده اند. اغلب دانش آموزان به دلیل منافع آن برای آینده شغلی شان، جذب این درس میشوند.

محیط های کاری ماشینی تر شده و وابستگی زیادی به فناوری پیدا کرده اند و آنها که توانایی مدیریت فناوری را دارند، در قیاس با همکاران نا آشنای خود با فناوری، به عنوان افرادی لایق،کاردان، و دانای فناوری شناخته میشوند که در این عصر دیجیتال رقابتی، مزیتی گران بها شمرده میشود.

 

  1.  بازاریابی دیجیتال

درک بازاریابی دیجیتال و پیامد های آن در ارتباط با شبکه های اجتماعی و رسانه های آنها در زمانی که برنامه های بازاریابی دیجیتال در حال توسعه هستند، اغلب بازاریابان این حوزه را به تب و تاب می اندازد.

سامانتا، یک بازاریاب دیجیتال باتجربه از سئوبریسبان، میگوید بازاریابی دیجیتال همانند اینترنت دائمأ در حال تکامل یافتن است: [بازاریابی دیجیتال] در کنار رسانه ها رشد میکند، در موقعیت های شغلی مختلف بیشتر نمود پیدا می کند و نیاز به متخصصان آموزش دیده این حوزه بیشتر میشود؛ و همه اینها دانشجویان را به سمت فراگیری بازاریابی دیجیتال برای یافتن شغل سوق میدهد.

 

  1. عکاسی

بسیاری از دانشجویان به عکاسی و جنبه های تکنیکی آن علاقه دارند. به دلیل ارتباط تنگاتنگ با رشته های فوتوژورنالیسم (روزنامه نگاری مصور) و هنر، دانشجویانی که به دنبال افزودن دانش خود در رابطه با کادر بندی، ترکیب بندی، نورپردازی و فوکوس هستند، به طور طبیعی مجذوب دوره های عکاسی آنلاین میشوند که اغلب منجر به تکمیل مهارت های آنان در سایر حرفه هایشان نیز میشود.

کیل که یک عکاس حرفه ای مجالس است میگوید عکس ها به راحتی برای امتیاز دهی در فضای مجازی بارگزاری میشوند و توضیحات تخصصی در مورد چگونگی بهتر عکاسی کردن، از طریق تصاویر و ویدئوهای آموزشی به نمایش گذاشته میشود و دانشجویان می توانند بارها و بارها آن ها را مشاهده کنند. دانشجویان آگاهانه و هدفمند شات های خود را کنار هم قرار میدهند و یاد میگیرند که چگونه با عکس هایشان یک داستان روایت کنند.

 

  1.  روانشناسی

یک دوره آموزشی آنلاین روانشناسی می تواند دانشجو را به مهارت هایی در تفکر نقادانه و فهم اصول اساسی علم روانشناسی مجهز کند. همچنین، روانشناسی اغلب به عنوان تخصصی کارآمد و جامع برای استخدام در حوزه های حقوقی، خدمات اجتماعی، آموزش، بازرگانی و بسیاری رشته های دیگرکه مستلزم ارتباطات و مشی ادراکی است، دیده میشود. گرچه بعضی اوقات موضوعات مورد تدریس آزاردهنده اند اما علائق شخصی نسبت به شناخت رفتارهای دیگران بسیاری از افراد را به گذراندن دوره آموزشیآنلاین روانشناسی ترغیب میکند.

 

  1.  ارتباطات

ارتباطات در هسته مرکزی دنیای جهانی شده جا دارد و بخشی از هر جنبه زندگی ماست. دروس آنلاین ارتباطات، مانند دوره آموزشی هنر، منعطف بوده و تنها به یک کامپیوتر و امکان دسترسی به اینترنت نیاز دارد و به دانشجویان فرصت میدهد که بتوانند در حوزه های روزنامه نگاری، روابط عمومی، تبلیغات و بسیاری رشته های دیگر مشغول به کار شوند.

 

  1. جرم شناسی

با این که تعداد کمی از دانشجویان جرم شناس میشوند اما یک دوره آموزشی جرم شناسی آنلاین می تواند منجر به اشتغال در رشته های متعدد مانند مددکاری شود.

از آنجاکه این دوره به طور گسترده در دسترس است، دانشجویان در انتخاب اینکه مایلند از چه کسی، با الگوهای یادگیری رایج درک رفتارهای فردی/گروهی که تبدیل به اعمال مجرمانه میشوند و اثرات آنها و سایر عوامل موثر، بیاموزند با گرینه های متعددی مواجهند.

 

  1. حسابداری

شرکت دردوره آموزشی حسابداری می تواند برای کسانی که به دنبال ارتقا شغل خود در زمینه های مالی و تجاری هستند؛ اقدامی سودمند باشد. با توجه به وجود فرصت های شغلی بیشتر برای افراد واجد شرایط و شایسته در حسابداری و نیز برای متخصصان امور مالی، کسانی که در تجارت تبحر دارند بر گذراندن دوره آموزشی حسابداری به منظور تقویت امور تجاری خود هدف گذاری می کنند.

 

  1.  هنر

دانشجویان هنر در قیاس با دیگران گزینه های لذت بخش تری دارند. یک دوره آموزشی هنری این امکان را به دانشجویان می دهد تا توانایی های خود را در زمینه های تفکر نقادانه، ارتباطات و سایر مهارت های قابل انعطاف توسعه دهند که حتی می تواند به جرم شناسی و علوم اجتماعی ضمیمه شود. از آنجا که این دوره توسط بسیاری از ارائه دهندگان خدمات آموزشی آنلاین اجرا می شود، عده ای از ارائه دهندگان رشته های مختلفی را ارائه می دهند که برخی از انها به طور کامل با یک دوره تحصیلی آنلاین هنر مرتبط نیستند و همین امر آن را تبدیل به انعطاف پذیرترین مدرک تحصیلی این لیست کرده است.

 

مترجم: سمانه امیرنکویی

لینک منبع:                                                 

                                                                                                                                         
https://elearningindustry.com/10-courses-students-prefer-to-study-online

 

20 دی

سیستم های یادگیری سنتی در برابر سیستم های مدرن یادگیری

بهترین کار برای برآورده ساختن نیازهای آینده فراگیران، این است که در کنار ارتقاء سیستم های یادگیری، تعاریف سیستم های سنتی را فراموش کرده و توجهمان را معطوف به سیستم مدرن یادگیری نماییم.
x

سیستم های یادگیری سنتی

اولین سیستمی که به ذهن همه ما خطور میکند LMS (سیستم مدیریت یادگیری) است. این سیستم، به این دلیل سیستم مدیریت یادگیری نامیده میشود که به طور سنتی تمرکز بر اجرای دروس، مدیریت کلاس و ثبت نام یادگیرنده دارد.

گزارش دهی عنصر کلاسیک سیستم مدیریت یادگیری است، اما با معیاری که محتوای رسمی آموزش بر مبنای آن ایجاد شد، محدود شده است-  SCORM و AICC.

معیار جدید  Tin-can (xAPI) متعهد به دنبال کردن عمومی ترین اشکال یادگیری است: یادگیری اجتماعی و غیر رسمی. بنابراین بدون توجه به شایعات، این موضوع ارزش تعمق دارد.

سیستم مدیریت محتوای یادگیری (LCMS)، برادر کمتر شناخته شده سیستم مدیریت یادگیری (LMS) غالبا به جای دسکتاپ و ابزارهای سریع نوشتن به منظور توسعه و مدیریت محتوای یادگیری، از طرف سازمان های آموزشی نادیده گرفته شده است.

گرچه پیشرفت های اخیر، مانند خلاصه کردن محتوای یادگیری و تغییر فضای یادگیری از کلاس درس به خیابان ها با عملکرد حمایتی موبایل، در نهایت این واقعیت را به متخصصان یادگیری گوشزد میکند که جداسازی محتوا از ارائه، ضروری است تا محتوای یادگیری برای هر نوع روش جدیدی تولید شود، از هر سیستمی ارسال شود، و به هر شیوه و با هر ابزاری استفاده شود.

ما قادر به درک روش های یادگیری فردی نیستیم مگر اینکه بتوانیم محتوا را به بخش هایی تقسیم کنیم که از نظرمعلومات و اطلاعات غنی بوده و بر اساس کفایت، نقش شغلی، یا موضوعی ساماندهی شده باشند. محتوا همواره در بالاترین سطح بوده و سیستم های مدیریت و ارائه ای که ما انتخاب میکنیم می بایست زمینه را برای از کار انداختن منحنی فراموشی فراهم کند.

سیستم های مدرن یادگیری در برابر انواع سنتی آن

جدول زیر به متخصصان یادگیری کمک میکند تا سیستم های سنتی یادگیری را با سیستم مدرن مقایسه کنند. بعید است که حتی نخبگان بتوانند سیستم مدرن یادگیری را در یک بسته مرتب و منظم گنجانده و ارائه دهند.

لازم است در زمانی که سیستم برنامه ریزی ارتقاء می یابد اهداف نهایی خود را مد نظر داشته باشید.

محتوای یادگیری فعالیت یادگیرنده را به پیش می برد، آنچه که به ترتیب تغییر رفتار، ابقاء دانش و حسن عملکرد حین انجام کار را به دنبال دارد.

اهمیت مدیریت محتوای یکپارچه را نادیده نگیرید.

 

 

سیستم مدیریت یادگیری سنتی

سیستم مدیریت محتوای یادگیری سنتی

سیستم یادگیری مدرن

تجربه یادگیری

مداخلات یادگیری

رسمی

رسمی ، غیر رسمی

رسمی، غیر رسمی، و اجتماعی

تعامل یادگیرنده

کلاس درس، دسکتاپ

 

کلاس درس به اضافه یادگیری بر حسب تقاضا از طریق وب یا موبایل: در هر زمان، هر مکان و با هر دستگاهی

ابزارهای کاربر نهایی

مرور فهرست، جست و جوی ساده، اطلاعیه های پست الکترونیکی

 

مرور فهرست، جست و جوی چند وجهی، طرح توسعه فردی، توصیه های پویا، مسیرهای یادگیری، پنل های ابزار مدیر/ یادگیرنده، اطلاعیه های ایمیلی، رده بندی ها و بازنگری ها

محتوای یادگیری

 

تألیف محتوا

سازنده دروس ساده، ابزار نوشتن سریع

تألیف ساختارمند و پیچیده دروس، ارائه ها، راهنمایی های مکتوب، کمک های شغلی، صفحات وب، کلیپ های کوتاه تولیدی

محتوای یادگیری جدا از ارائه، به منظور آماده سازی سریع و استفاده مجدد از طریق هر نوعی از خروجی یا مخاطب

مدیریت محتوا

 

تفسیر کردن، گردش کار و ابزارهای بازبینی

همکاری آنلاین، تفسیر کردن، گردش کار و ابزارهای بازبینی

انتشار محتوا

 

فرمت ها و قالب های خروجی وب و چاپ شده

چاپی، شبکه پاسخگو  (HTML5/CSS3) ، فرمت ها و قالب های خروجی موبایل

ارسال محتوای دیجیتال

دروس

SCORM / AICC

با هدایت یاددهنده

بسته

 SCORM / AICC  یا PDF

مخزن منابع یادگیری (LOR) ارائه دهنده فرمت های متنوع برای بسیاری از سیستم ها و دستگاه ها

مدیریت یادگیری

مدیریت گروه یا کاربر

مدیریت کردن کاربران یا گروه ها

 

ورود یکپارچه (SSO: وارد شدن یک کاربر به سایت ها و برنامه های مختلف با یک نام کاربری و گذرواژه یکسان) ادغام شده با سیستم HR

مدیریت دروس

ثبت نام دروس، انجام قوانین ، مدیریت کلاس درس

 

ثبت نام دروس، مسیرهای یادگیری، مدیریت کلاس درس، مدیریت شایستگی، مدیریت صدور گواهینامه

گزارش دهی و تجزیه و تحلیل

انجام پیگیری ، نمرات آزمون

 

مخزن متمرکز شده ثبت و نگهداری منابع یادگیری (LRS) برای گزارش دهی و تجزیه و تحلیل، انجام پیگیری، نمرات آزمون، تجزیه و تحلیل پرسش ها، فعالیت های غیررسمی یادگیری، فعالیت های یادگیری اجتماعی، سودمندی محتوا

 

مترجم:سمانه امیرنکویی

منبع:

https://elearningindustry.com/traditional-vs-modern-learning-systems

20 دی

تکنولوژی های نوظهور سیستم های مدیریت یادگیری در سال 2017

در این مقاله قصد داریم مروری بر انواع تکنولوژی های نوظهور و تاثیرگذار سیستم­های مدیریت یادگیری در سال 2017 داشته باشیم.
x

1-استقبال همگانی از سیستمهای مدیریت یادگیری مبتنی بر رایانش ابری

با اینکه مدت زمان زیادی از ظهور نرم افزار به عنوان خدمت (SaaS) و سیستم مدیریت یادگیری مبتنی بر رایانش ابری نمی گذرد، اما این دو هم اکنون تکنولوژی های برترند.

مطالعه اخیر دلویت میگوید: SaaS نوعی از وابستگی و یکپارچگی را مخاطب قرار میدهد که بسیاری از سازمان ها با آن درگیرند. امروزه SaaS و علی الخصوص مدل مبتنی بر رایانش ابری، مدل های برتر در سیستم مدیریت یادگیری هستند.

2-تغییر در بودجه های یادگیری

تحلیل گران مؤید این مطلبند که سازمان ها در ابعاد مختلف به دلایل زیر شروع به افزایش بودجه آموزشی خود کرده و یا خواهند کرد:

  • پوشش دادن حیطه وسیع تری از برنامه های آموزشی
  • استخدام کارکنان بیشتر در بخش آموزش
  • یادگیرندگان بیشتر
  • تکنولوژی های جدید
  • بازیابی مهارت های نیروی کار

به گزارش گروه برندن هال، رهبران مقوله یادگیری، بودجه شرکت ها را با اهداف رشد و توسعه کسب و کار گره خواهند زد و بیشتر با مجریان رهبران مقوله یادگیری، بودجه شرکت ها را با اهداف رشد و توسعه شرکت گره خواهند زد تا استراتژی های یادگیری را در امتداد اهداف جدید تجاری قرار دهند.

در همین راستا برای جهت گیری اهداف دپارتمان یادگیری و توسعه این اولویت ها را پیش بینی کرده اند:

1-    اجرا و بهره وری بهبود یافته

2-    تبدیل دانش محض به خروجی موردنیاز و کاربردی کسب و کار

3-    آموزش و رشد کارکنان

یک نتیجه جالب این است که مطلوب ترین منفعت شغلی در طول سالیان بسیار، تعلیم و توسعه است.

3-میراث یکسان سیستم مدیریت یادگیری برای کاربران و مدیران

نتیجه یک نظرسنجی برندن هال در سال 2016 نشان میدهد تقریبأ نیمی از شرکت هایی که در این نظر سنجی حضور داشتند، به دلایل زیر در فکر تعویض سیستم مدیریت یادگیری خود هستند:

  • بهبود کارآزمودگی کاربران (87%)
  • بهبود کارآزمودگی مدیران (74%)

کری ویز، صاحب­نظر حوزه یادگیری الکترونیک با این موضوع موافق بوده و میگوید:

دیر زمانی نمی پاید که مدیری که عادت به استمداد برای تعیین روش راهبری خود دارد با مشکلات عدیده ای مواجه شود. من انتظار دارم مطلوب ها را ببینم – زمانی که یک مدیر، قابلیت ها یا روش های خاصی را که بارها مورد استفاده قرار گرفته برگزیند، زمان را هدر ندهد. همچنین به دنبال روش های سریع و میانبر بیشتری باشد. این روش ها برای یادگیرندگان نیز بسیار سودمند خواهند بود.

Connie و Malamed، دو تن از صاحبنظران مباحث یادگیری پیشنهاد میکنند که امسال سوالی متفاوت از خود بپرسیم: مردم از تجارب یادگیری خود چه میخواهند؟

کارایی و سرعت، مرتبط بودن، قابلیت استفاده. اینها میتوانند موضع گیری ها نسبت به موضوع یادگیری در سالی باشند که پیش رو داریم. چرا که سازمان های دوراندیش فروشنده خدمات یادگیری خواهان برآورده ساختن نیازهای محیط کاری شلوغ و به سرعت در حال تغییر خود هستند. به کارگیری بهترین ویژگی های خدمات و تولیدات محبوب مردم می تواند هوشمندانه ترین روش برای رسیدن به آن منظور باشد.

4-ظهور یادگیری انطباقی

تقاضا برای یک سیستم مدیریت یادگیری UX  بهتر، باعث ظهور یادگیری انطباقی شده است. ارزیابی تحلیل گران از این موضوع به شرح زیر است:

خلق سیستم های هوشمند که یاد میدهند، انطباق میدهند و پتانسیل عملکرد خودکار دارند نسبت به سیستم های ساده ای که دستورالعمل های از پیش تعیین شده را اجرا میکنند اولین میدان کارزار فروشندگان تکنولوژی، حداقل تا سال 2020، است.

یادگیری انطباقی عبارت است از شخصی کردن تجربه یادگیری. با استفاده از تکنیک های یادگیری انطباقی می توانیم زمانی را که یادگیرندگان صرف می کنند تا به افرادی متخصص تبدیل شوند کاهش دهیم. و نیز نیاز به مرور و پرداختن به آنچه که به تازگی آموخته اند را از بین میبرد. این ها اثرگذاری برنامه های ما را بهبود می بخشند زیرا یک یادگیرنده تنها بر آنچه دقیقأ مورد نیاز است تمرکز می کند. موفقیت آینده یادگیری انطباقی تنها در طرح ریزی تکنولوژیکی نیست، بلکه در طراحی محتوا نیز هست. محتوا میبایست در راستای اهداف یادگیری موجز و اصلاح شود. در این صورت می تواند به عنوان تنها چیزی که مورد نیاز یادگیرندگان است محسوب شود.

یادگیری انطباقی پروسه پیشنهاد خودکار محتوا به کاربران است که بر مبنای اطلاعات شخصی آنها، علایق بیان شده آنها، محتوایی که تمایل /عدم تمایل به اظهار نظر در مورد آن دارند، اطلاعات تقویمی آنها و آموزش اجباری- که معمولا از طریق صفحه ای شخصی تحت عنوان "دیوار" نمایش داده میشود – تنظیم میشود. محتوا می تواند یادگیری رسمی مانند ویدئوهای مایکروو یا محتوای غیر رسمی مانند پست ها، مقالات، بلاگ ها و نتایج تحقیقات باشد. این عقیده که محتوای کاربردی و واقعی می تواند به سرعت و فعالانه در خلال کارهای روزانه یادگیرندگان به آنها منتقل شود، به میزانی که بیش از حد و یا بی مصرف نبوده و به اندازه (از نظر حجم) باشد تا عملکرد را بهبود بخشد، ستودنی است. به دنبال بهبود بخشی در سال 2017 باشید.

5-یادگیری کوتاه مدت و نظیر به نظیر

نسل ایکس، روش زندگی و چگونگی یادگیری ما را تغییر داده است. یادگیری کوتاه مدت تنها یک روش است که تکنولوژی یادگیری با آن انطباق می یابد.

امروزه با وجود گوشی های هوشمند تلفن همراه، پهنای باند اینترنت، شبکه های اجتماعی و دوربین هایی که همه جا وجود دارند، یادگیری ما از طریق ویدئوها، به اشتراک گذاشتن محتوا و پیشنهادها انجام می شود. دنیای مدرن یادگیری مملو است از ویدئوهای تألیفی تخصصی، بلاگ های تخصصی، توئیت ها، پخش اینترنتی رویدادها و یک بازار رو به گسترش محتوای داخلی و خارجی. (برای حفظ سرعت) سیستم مدیریت یادگیری می بایست یک سیستم یادگیری واقعی بشود. همچنین محتوا می بایست موجزتر و مرتبط تر شود. یادگیری کوتاه مدت شعاری جدید است.

یادگیری کوتاه مدت محبوبیت چشمگیری پیدا کرده است (در سال 2017). ارائه کنندگان خدمات یادگیری از این قابلیت حمایت می کنند. مردم چیزی در حدود 90 تا 120 ثانیه ویدئو به عنوان آموزه های خود تولید می کنند. همچنین یادگیری نظیر به نظیر یا  P2Pنیز وجود دارد؛ به عنوان مثال در محتوای مشارکتی یادگیرندگان، تصاویر، ویدئوها، صوت ها ، اسناد و ...

6-تجزیه و تحلیل

دروس بازاریابی به منظور افزایش مصرف محتوا به استفاده از هوش واطلاعات تحلیلی در خصوص نیازهای یادگیرندگان روی آورده تا محتوا با هدف گیری بهتری مستقیمأ به دست یادگیرنده ای که به آن نیاز دارد برسد. پس از این سازمان های آموزشی می توانند توسعه و ارتقا پیدا کرده و طرح های ابتکاری یادگیری را بر مبنای درک عمیقی از نیازهای یادگیرندگان اجرا کنند و می توانند به مطرح شدن خود کمک کنند و یادگیرندگان خود را به شکل مؤثرتری به کار گیرند.

7-xAPI

ظهور واسط برنامه های کاربردی ایکس xAPI این فرصت را به وجود آورد که بتوان تعریف کرد دقیقأ و به طور معنادارچه چیزهایی حاصل میشود. ما نیاز به حفظ استعداد هنری در L&D  داریم و به طراحی یک رویکرد گسترده انسان محور ادامه می دهیم. اما نکته های اطلاعات جدید xAPI  محور به ما این اجازه را می دهد که بیشتر شبیه به دانشمندانی کار کنیم که فرضیه ای را طرح ریزی کرده، آزمایش و سپس سنجش میکنند و به طور پیوسته در حال پیشرفت بهسازی هستند.

8-بازی سازی

در طول سه سال گذشته بازی سازی از گمنامی محض به شهرت و همه گیری رسید. خلاق ترین فروشندگان از پیشرفته ترین مدل های سال 2017 بازی سازی شامل مسابقات، پاداش ها و ارتباط داخلی مابین بازی های محتوایی و بازی سازی فراگیر سیستم مدیریت یادگیری استفاده می کنند. امسال برای دومین بار رغبت فزاینده ای در بازی سازی برای یادگیری را دیده ام. تفاوت در این است؛ یک تغییر جهت از این سوال که " بازی سازی چیست؟" به "من چگونه می توانم به نحو مؤثری بازی سازی را اجرا کنم؟"

9-یکپارچگی

سیستم مدیریت یادگیری یک راه حل ناقص و جزیره ای نیست. بلکه یک قسمت کامل از یک اکوسیستم وسیع تر در زمینه تکنولوژی تجارت است. این بدان معناست که به جای اینکه عرضه کننده سیستم مدیریت یادگیری مجموعه ای از عادات و سنت های در هم ادغام شده را در بازه های زمانی گوناگون بازسازی کند و هر سنت و عرف جدیدی را از نو وارد آن کند، مجموعه یکپارچه ساده تری را تدارک خواهد دید.

10-موبایل

47% سازمان ها در حال حاضر از دستگاه های موبایل برای نیازهای آموزش برخط (آنلاین) خود استفاده می کنند و این میزان در حال افزایش است. بسیاری از سیستم های مدیریت یادگیری، اشکالی از حدود موقعیت جغرافیایی (در تمام نقاط کره زمین) را ارائه می دهند که این امکان را فراهم میکند تا آموزش های برخط مرتبط به مخاطبان خود در هر نقطه دنیا ارائه دهند. به این صورت که سیستم مدیریت یادگیری به طور خودکار موقعیت جغرافیایی فرد یادگیرنده را شناسایی کرده و سپس دروس مناسب یا موادآموزشی را از طریق موبایل یا برخط ارسال می کند.

 

مترجم: سمانه امیرنکویی

منبع:

https://elearningindustry.com/11-learning-management-system-technology-trends-top-analysts-2017-preview

 

دی ان ان